آموزش کامپیوتر
در این وبلاگ اموزش سعی کرده ام همه چیز درباره ی کامپیوتر را در اختیار کاربران عزیز قرار دهم .
 
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 12:14 ::  نويسنده : محمد عزیزی

 


نوکیا جزو شرکت های تولید کننده تلفن همراهی بود که رسما در ایران دفتر نمایندگی داشت و به ارایه خدمات به کاربران می پرداخت. اما حالا این شرکت اعلام کرده که تا پایان ماه‌ آینده میلادی (۱۰ شهریور) فعالیت رسمی اش را در ایران پایان می دهد و دفتر نمایندگی این شرکت نیز تعطیل خواهد شد. مارک دورانت از دفتر مطبوعاتی نوکیا در فنلاند هم این موضوع را در پاسخ به دنیای اقتصاد تایید کرده و گفته که نوکیا به طور مستقیم به فعالیت‌های دفتر خود در تهران خاتمه می‌دهد. به گفته وی دلیل این موضوع سخت‌تر شدن فشارها به این شرکت برای تبعیت از تحریم‌های اروپا علیه ایران است. وی تاکید می‌کند که: متاسفانه این موضع به معنای بسته شدن دفتر ما در تهران تا آخر ماه آگوست ۲۰۱۲ است. در عین حال که ما حضوری در زمینه سرویس‌ها و دستگاه ها در ایران نخواهیم داشت؛ اما مشتریان می‌توانند به محصولات نوکیا توسط شرکت‌های واسطه دسترسی داشته باشند. 

پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 10:22 ::  نويسنده : محمد عزیزی

 بنام تو ای آرام جان
ولادت امام زمان (ع)
مقدمه :
سخن گفتن از امام دوازدهم حضرت بقیه الله الاعظم (ع) کاری بس دشواروخطیر است چراکه شخصیت با عظمت آن بزرگوار ، دراندیشه کوچک ما نمی گنجد وبا معیارها ومعادلات پیش پاافتاده نمی توان پی به شکوه وجلال آن حضرت برد .
ولادت و زندگى مهدى موعود(عج) از رخدادهاى مهم است و ریشه در باور دینى مسلمانان دارد. اعتقاد به تولد حیات طولانى ظهور و امامت آن حضرت مسأله اى است اساسى که نقش سرنوشت ساز و جهت بخشى را به زندگى و رفتاردین باوران بویژه شیعیان داده است.احادیث فراوانى از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) از طریق سنّى و شیعه رسیده که بیانگر ویژگیهاى شخصى امام زمان(عج) است: از خاندان رسالت از فرزندان فاطمه(ع) نهمین فرزند امام حسین(ع) دوازدهمین پیشواى شیعیان و...(1)
گزارشگران تاریخ نیز چه آنان که پیش از ولادت وى مى زیسته اند و چه آنان که در زمان ولادت و پس از آن بوده اند از این ولادت پر برکت خبر داده اند و برخى از آنان که توفیق دیدار و مشاهده مهدى(عج) را داشته اند از شمایل و اوصاف آن امام سخن گفته اند.(2)
با وجود این شواهد و قراین که در درستى آنها تردیدى نیست هنوز درباره زندگى و شخص آن حضرت مسایل و مطالبى مطرح است که بحث و بررسى بیشتر و دقیق ترى را مى طلبد.
پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه زندگینامه امام زمان (ع) حتما زندگینامه پدر ومادر گرامی آن حضرت را مطالعه فرمایید تا با دید عمیقتری به شناخت آن حضرت برسید
در این نوشتار بر آنیم که ضمن اشاره به سیر طبیعى زندگى امام عصر(عج) از آغاز تولد تا عصر ظهور به اندازه توان و مجال به برخى از پرسشها پاسخ بدهیم



ادامه مطلب ...

دانشمندان گوگل که در آزمایشگاه های X Labs سری این شرکت هر روز مشغول ابداعی تازه چون ماشین بدون راننده و عینک واقعیت افزوده گوگل هستند، به تازگی گام های بلندی در زمینه استفاده از کامپیوترها برای شبیه سازی مغز انسان برداشته اند. گروهی از برنامه نویسان و دانشمندان گوگل یک شبکه عصبی برای یادگیری ماشینی ساخته اند که از ۱۶۰۰۰ پردازنده کامپیوتر تشکیل شده است و بدون دخالت و آموزش انسان، از اینترنت برای کسب دانش و درک خود از جهان بهره می برد. این مغز ماشینی عظیم موفق شده مفهوم گربه را دریافته و آن را در میان اشیاء مختلف تشخیص دهد.

یادگیری خود به خودی این شبکه عصبی متشکل از پردازنده های کامپیوتری، می تواند تاییدی بر تئوری های زیست شناس ها در زمینه شیوه تشخیص اشیاء توسط مغز انسان باشد. البته شاید پیدا کردن گربه در میان تصاویر و ویدیوهای اینترنتی کار چندان سخت و چالش آمیزی به نظر نرسد، اما کارکرد این شبکه از حد انتظار محققان بسیار فراتر بوده است و توانسته دقت تشخیص خود را به شناسایی اشیاء از میان ۲۰۰۰۰ تصویر برساند.

برای اینکه مغز کامپیوتری گوگلی بتواند گربه ها را پیدا کند، تیم تحقیقاتی آن را با بیش از ۱۰ میلیارد تصویر اتفاقی که از ویدیوهای یوتیوب استخراج شده بود، تغذیه کردند. این آزمایشات نشان داد که تئوری زیست شناسان در خصوص اینکه هر یک از نورون های مغز انسان برای شناسایی اشیاء مشخصی تربیت می شوند، درست به نظر می رسد. Jeff Dean از اعضای این تیم تحقیقاتی می گوید: «ما هیچ گاه در طول آزمایش و آموزش به این شبکه عصبی نگفتیم که ‪"‬این گربه است‪."‬ این دستگاه مفهوم گربه را از ابتدا ابداع کرده است.»

برخی اعتقاد دارند که کسب چنین پیشرفت هایی در زمینه علوم کامپیوتری، تاثیر مستقیمی بر زمینه های کاربردی مختلف همچون دید ماشنی، تشخیص صدا و جملات و ترجمه زبان ها خواهد گذاشت. دانش کافی در زمینه یادگیری ماشینی می تواند در بهبود الگوریتم های ترجمه و درک منطقی بسیار کاربردی باشد؛ موضوعاتی که به نظر می رسد موسسان گوگل، لری پیج و سرگئی برین علاقه وافری به آنها دارند.
 

شنبه 3 تير 1391برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : محمد عزیزی

پاک کردن ویروسها از رایانه ممکن است در اکثر مواقع کار دشواری باشد، اما اکنون با ابداع یک یو اس بی می‌توان به مثابه حرفه‌ای‌های این عرصه تنها با اتصال یو اس بی به پورت خود اقدام به ویروس کشی کنید.

به گزارش سافت گذر به نقل از آی تی آنالیز؛ یو اس بی ویروس کش با نام " فیکس می استیک" (FixMeStick) می تواند فایلهایی که سایر برنامه های ضد ویروس از دست داده اند را با یک نرم افزار قدرتمند ضد ویروس که معمولا توسط تکنسینهای رایانه استفاده می شود را پیدا کند.
تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یو اس بی را به پورت ویژه خود در رایانه متصل کنند و یو اس بی خودکار وارد عمل می شود.
از مزیتهای این یو اس بی می توان به کار آن به عنوان یک دیسک امن خودکار اشاره کرد به این معنا که می توان رایانه را از طریق آن بوت کرد و پس از آن صدمه وارد شده از بین می رود.

 این یو اس بی به جای اسکن، دستگاه را دوباره راه اندازی می کند، کار ویندوز را قطع کرده تا پیش از لود شدن دوباره سیستم عامل بررسی کامل انجام دهد.
این اسکن چند ساعت طول می کشد که البته این امر بستگی به حجم هارد دیسک دارد، از سوی دیگر فرآیند قرنطینه کردن ویروسها 45 دقیقه نیز زمان نیاز دارد.
این محصول بسیار کامل است و با سه برنامه ضد فیلتر کسپراسکای، سوفو و جی اف آی تقویت شده است که هر سه برنامه نامهای بزرگ در عرصه امنیت رایانه ای هستند.
مارتی آلجیر از بنیانگذاران FixMeStick اظهار داشت: این یو اس بی با این هدف عرضه شده که همه بتوانند از شر بدافزارهای دستگاه خود خلاص شوند. این وسیله همچنین به افراد کمک می کند تا به لذت استفاده از رایانه و اینترنت خود بدون ویروس ادامه دهد.
ویروسهای سارق بانک

براساس اعلام محققان، دو ویروس جدید شناسایی شده که می توانند از حسابهای بانکی پول سرقت کنند و می توانند بدون نظارت هکرها این اقدام را به صورت خودکار انجام دهند.

براساس اظهارات محققان ترند میکرو یک شرکت ژاپنی امنیت اینترنتی این دو ویروس به نامهای اسپای آی (SpyEye) و زئوس (Zeus) تاکنون 13 هزار یورو از یک حساب سرقت کرده و هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند.
تام کلرمان نایب رئیس این شرکت اظهار داشت که محققان ترند میکرو حملات جدیدی را در چندین موسسه مالی در آلمان، بریتانیا و ایتالیا مشاهده کرده است.
به گزارش مهر براساس گزارش اوبرگیزمو، درحالی که کارشناسان رایانه چون نیل رابنکینگ از مجله پی سی مگ اظهار داشتند که یو اس بی FixMeStick فاقد توانایی رفع بدافزارهای فایلهای معتبر هستند اظهار داشت اگر چنین اتفاقی برای یکی از فایلهای اصلی ویندوز رخ دهد و این یو اس بی آن را قرنطینه کند سیستم عامل با مشکل جدی رو به رو می شود.
این درحالی است که تاکنون رویکرد کاربران عادی به این یو اس بی مثبت بوده و نقدهای مثبتی درباره آن منتشرشده است.
یواس بی ویروس کش با قیمت 49.99 دلار در بازار عرضه شده و سالانه هزینه 29.99 دلاری خواهد داشت.

 

جی‌میل اعلام کرد که به زودی امکان قرار دادن تم‌های اختصاصی در جی میل فراهم می‌شود.

به گزارش سافت گذر ؛ کاربران جی میل گوگل چند سالی است که قادرند تم‌های مختلف و اختیاری در صفحه جی میل خود قرار دهند . البته قرار دادن تم هم از جهت رنگ و هم طراحی و هم تصاویر و عکس اختیاری نبوده و باید یکی از مواردی که توسط گوگل به عنوان پیش فرض شده است را انتخاب کنند.

با این حال گوگل در وبلاگ رسمی جیمیل اعلام کرد که به زودی به کاربران این امکان را خواهد داد که تم‌های پشت زمینه خود را به انتخاب خودشان تعیین کنند.

در این وبلاگ آمده است:

شما می‌توانید تصاویر را به انتخاب خودتان آپلود کنید. از طریق گوگل پلاس‌تان تصاویر یا هر پستی را انتخاب کنید یا حتی اگر تصویر خاصی را برای انتخاب در ذهن خود ندارید می‌توانید با جستجو در بخش تصاویر هر کدام را که می‌پسندید برای زمینه جی میل خود انتخاب کنید.

 

 خدمت در حقیقت یک کالای لوکس و جانبی برای کاربران جی میل خواهد بود که ما مطمئنیم میلیون‌ها استفاده کننده از جی میل آن را خواهند پسندید.

به زودی این امکان برای شما فراهم خواهد شد که تصویر مورد علاقه یا محبوبتان را و حتی یک لوگوی مورد علاقه - مانند سافت گذر - را در جیمیل خود قرار دهید.
 

هر چند که این قابلیت جدید ویژگی خاص و نو آورانه‌ای محسوب نمی‌شود با این حال گوگل پیش بینی کرد که بیشتر دارندگان جی میل از آن استفاده کنند.

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اموزش کامپیوتر و آدرس azizi68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 23052
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1